Pagina's

woensdag 12 december 2012

(My first) Amineko

Cheeky little fellow hoor, die Amineko! Stiekem een candy cane uit de kerstboom pikken en 'm niet meer willen laten gaan... ;-)


Een Amineko haken stond nog hoog op mijn wensenlijstje, deze week is het gelukt! Ik haakte 'm met Catania Color nr. 0196, die ik een tijdje geleden kocht bij Knotten in Delft. En gebruikte de vertaling van Charlotte (het originele patroon is van Nekoyama), met hier en daar een aanpassing naar eigen smaak.


Eigenlijk wist ik uiteindelijk niet zo goed wat ik ermee moest, met die Color-bolletjes... Als rechtgeaarde perfectionist kon ik eigenlijk niet zo goed omgaan met het onvoorspelbare effect van gemeleerd garen. Uiteindelijk bleek het perfect voor deze vrolijke, ondeugende Amineko!

8 opmerkingen:

  1. Het blijft een karakter-beest die Ameniko! Je ziet 't voor je dat hij met die candy er vandoor gaat. :-) Leuk, het verloopgaren. Grappig, ik ben ook perfectionist, maar werk juist graag met dit garen. Als ik een bolletje tegenkom, kan ik het nooit laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het staat je Amineko erg vrolijk, deze multi-colour-garen.
    Grappig dat je zegt dat je niet zo goed wist wat je er mee aan moest; ik heb ook enkele bolletjes met een drastisch kleurverloop en weet het ook niet zo goed, ik ben dus niet de enige. Amineko is leuk van elke garen, maar die is hier nu wel genoeg aanwezig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat ook met van die multi-color bolletjes... Misschien ook ietwat perfectionistisch! ;) Haha! Je amineko is erg leuk geworden. Hij staat ook nog steeds bij mij op het lijstje. Mag ik vragen waar jij het patroon vandaan hebt?

    Lieve groet, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Vera!
      Als je in mijn bericht op de naam "Charlotte" klikt, kom je op de pagina waar je het patroon vindt :-) Dus grijp zo'n multicolor bol en aan de slag!
      Veel succes!

      Verwijderen
    2. Dankje Suus! Ik ga kijken en wanneer ik tijd heb, aan de haak. Nogmaals bedankt!

      Liefs, Vera

      Verwijderen
  4. Ohhh hij is erg mooi geworden moet ik zeggen!Love it!

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een boefje die Amineko .... maar oh wat is hij leuk geworden zo met de bonte kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie, ik lees ze met plezier!