Pagina's

maandag 17 maart 2014

Slaap kindje slaap....

De laatste tijd staat in het teken van het haken van kraamcadeautjes, want... zwangere buurvrouw(en), zwangere collega en nog meer zwangeren die ik niet persoonlijk ken, maar voor wie ik dan toch in opdracht een kraamcadeautje haak.


Schaap Suusje is er zo eentje uit de laatste categorie. Ik haakte haar voor het zwangere nichtje van mijn teamleidster. Omdat zij niet wil weten of ze een jongetje of een meisje krijgt, moesten de kleuren voor beide geslachten "kloppen". Volgens mij is dat gelukt!


Hoewel het patroon in eerste instantie niet uitgaat van een muziekdoosje in de buik van Suusje, is ze er groot genoeg voor. Het spreek vanzelf dat "Slaap kindje slaap" (daarbuiten loopt een schaap...) de melodie is die ik koos.


Suusje is een patroon van Stip & Haak en vind je hier. Wat haar zo leuk maakt is het gebruik van Phildar Douce voor het lijfje en de achterkant van het hoofd, hierdoor wordt ze heel wollig en zacht. Hoewel het even wennen is omdat je je steken niet kunt zien, is het de moeite waard om even door te bijten.

12 opmerkingen:

  1. Wat een dotje is dit Suusje! Kan zeker voor zowel een jongetje als een meisje, leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!!! Leuke kleurtjes, lekker fris en vrolijk! Suusje blijft leuk, ik heb er ook al een heel aantal gemaakt en heb geen probleem met het haken van Phildar Douce. Gewoon goed tellen, haken op gevoel en steekmarkeerders gebruiken.

    Fijne dag! Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahhh wat een lief schaapje zeg! Echt een topper zo, mooie kleurtjes ook gebruikt.
    groetjes Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem prachtig geworden! Mooie kleuren, dat is een mooi cadeau!

    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend mooi gemaakt. Ook dat hartje op de buik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ontzettend leuk cadeau! Zo lief ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieverd!! En wat een leuke blog! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk! Mooie, frisse kleurtjes. Schattig!

    Groetjes Lotte
    mrscuddles.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie, ik lees ze met plezier!