Pagina's

zondag 23 september 2012

Jack the Ripple (deel II)

Wegens ruimtegebrek in de auto kon Jack helaas niet mee op vakantie... dan hebben we het over Jack the Ripple, waar ik begin augustus aan begonnen ben. Gelukkig had ik deze week de tijd om er weer eens lekker mee verder te gaan!


Kijk! Daar is Jack, samen met zijn inspiratiebron, de postzak die OOIT nog eens tot kussenhoesjes verbouwd gaat worden (too much to do in too little time, een luxeprobleem van volgens mij elke creatieveling ;-))


En daar is Jack in vol ornaat, tot nu toe dan. Inmiddels is hij bijna een meter hoog, de breedte is 210 cm. Het is de bedoeling dat 'ie uiteindelijk 210x210 cm wordt, dus bijna halverwege...! Tot nu toe ben ik wel erg blij met het resultaat, ik haak dus gestaag door!

16 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je Angelique..! Ik ben zelf ook heel blij met het resultaat. Ik haak niet zo vaak iets zonder patroon (of beter gezegd: naar eigen patroon), dus ik vind het best heel spannend hoe ie eruit komt te zien!

      Verwijderen
  2. je gaat als een trein! het ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie deken! En wat een werk, zo groot als hij moet worden.ik ben benieuwd als hij af is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi!!! Leuk idee!!

    Gr. Yvonne van yvonnecreatief.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben er helemaal weg van.....wie weet ooit.....echt supergaaf gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo, ik ben een dwaalgast, hier gekomen via Pinterest waar Jack op staat: errug leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gevonden op google foto
    super mooie sprei
    is hij van katoen of wol

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je via Google bij Jack terecht bent gekomen. Ik heb 'm gehaakt met Stylecraft Special DK, dat is 100% acryl, maar een hele mooie kwaliteit. Je kan het vinden bij Echt Studio.
      Groetjes!

      Verwijderen
  8. Ik vind je deken echt prachtig!! Hoe kom je op het idee zeg, erg creatief! Vraagje: hoeveel bollen garen heb je (ongeveer) gebruikt?
    Ik wil namelijk een 2x2 deken voor op ons logeerbed maken, zelfde steek/patroon.
    Groetjes, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marike,
      Dank je wel voor het compliment! Ik heb niet precies bijgehouden hoeveel bollen erin zijn gegaan, maar ik meen ongeveer 30 bollen Stylecraft Special DK. Het was nogal een werk, ongeveer 200 uur aan gehaakt totaal, maar meer dan waard hoor! Stiekem fantaseer ik inmiddels over een klein zusje voor Jack... ;-)
      Groetjes,
      Suzanne

      Verwijderen
  9. Wauw, echt gaaf! Ik kom hier ook toevallig terecht via pinterest. Echt een origineel idee. Werk je volgens patroon of zelf verzonnen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annelotte,

      Dank voor het compliment & leuk om te horen dat je ons hebt gevonden via Pinterest. De ripple-stitch die ik gebruikt hebt is het patroon van Attic24, de kleurstelling heb ik zelf ontworpen. En nog steeds ben ik heel blij met mijn keuze!
      Groetjes,
      Suzanne

      Verwijderen
  10. Hoi, ik kom opeens jouw kleed hier tegen, en ik wil hem ook heel graag maken. Welke kleurnummers heb je precies gebruikt? En heb je ook een telpatroon voor om de hoeveel toeren je een andere kleur gebruikt? Dan hoef ik het niet zelf uit te zoeken :). Ben nog niet zo goed in het zelf bedenken welke verhouding ik zou moeten gebruiken.
    Groetjes,
    F.v.Winkelhoff.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie, ik lees ze met plezier!